بیزاکودیل
.
اطلاعات کاربری






درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

هیدروکسی کلروکین به صورت قرص خوراکی می آید. اگر بالغ هستید و برای پیشگیری از مالاریا از هیدروکسی کلروکین استفاده کلرپرومازین می کنید.

معمولاً یک نوبت یک بار در هفته دقیقاً در این قرص ارزان است همان روز هر هفته مصرف می شود. شما درمان را ۱ تا ۲ هفته قبل از سفر به منطقه ای که مالاریا در آن شایع است شروع می کنید و سپس در طول مدت اقامت خود در منطقه و تا ۴ هفته پس از بازگشت ادامه می دهید.

اگر آنتی اسید مصرف می کنید، قبل از مصرف بیزاکودیل حداقل ۱ ساعت صبر کنید. اگر درد معده، حالت تهوع، استفراغ یا تغییر ناگهانی در حرکات روده بیش از ۲ سوماتریپتان هفته کلیندامایسین طول کشید، به پزشک خود اطلاع دهید.
اگر باردار هستید.

قصد بارداری دارید یا در دوران شیردهی مبورین هستید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر در حین مصرف بیزاکودیل باردار شدید، با پزشک خود تماس بگیرید.

چه دستورات غذایی خاصی را باید رعایت کنم؟

رژیم غذایی منظم و برنامه ورزشی سالبوتامول برای عملکرد منظم روده مهم است. یک رژیم غذایی پر فیبر داشته باشید و طبق توصیه پزشک روزانه مقدار زیادی مایعات (هشت سیردالود لیوان) بنوشید.

اگر یک نوبت را فراموش کردم چه باید بکنم؟

این دارو معمولاً در صورت نیاز مصرف هیدروکسی می شود. اگر پزشک به شما گفته است که بیزاکودیل را به طور منظم مصرف کنید، به محض یادآوری دوز فراموش شده را مصرف کنید. با این حال، اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است.

دوز فراموش شده را رها کنید و برنامه دوز منظم خود را ادامه دهید. برای جبران نوبت فراموش شده دوز دوز مصرف نکنید.

این دارومی تواند چه عوارض جانبی داشته باشد؟ – این دارو چه عوارض جانبی دارد؟

بیزاکودیل ممکن است ولتارن عوارض جانبی ایجاد کند. اگر هر یک از این علائم شدید است یا از بین نمی رود، به پزشک خود اطلاع دهید:

اگر بزرگسال هستید و برای درمان مالاریا از هیدروکسی کلروکین استفاده می کنید، اولین دوز معمولاً بلافاصله مصرف می شود، سپس دوز دیگر ۶ تا ۸ ساعت بعد و فلووکسامین سپس دوزهای اضافی در هر یک از ۲ روز آینده مصرف می شود.

آشنایی بیشتر با هیدروکسی کلروکین

برای پیشگیری یا درمان مالاریا در نوزادان و کودکان، مقدار هیدروکسی کلروکین بر اساس وزن کودک تعیین می شود.

پزشک شما این مقدار را محاسبه می کند و به شما می گوید که فرزندتان چه مقدار هیدروکسی کلروکین باید دریافت کند.

اگر از هیدروکسی کلروکین برای درمان لوپوس اریتماتوز (DLE یا SLE) استفاده می کنید، معمولاً یک یا دو بار در روز مصرف متیل فنیدات می شود. اگر از هیدروکسی کلروکین برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می کنید، معمولاً یک یا دو بار در روز مصرف می شود.

قرص ها را به طور کامل ببلعید؛ آنها را شکافته، نجوید یا خرد نکنید.

قرص هیدروکسی کلروکین را می توان با یک لیوان شیر یا یک وعده غذایی برای کاهش حالت تهوع مصرف کرد.

تری فلوپرازین دستورالعمل های روی برچسب نسخه خود را به دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز خود بخواهید هر قسمتی را که متوجه نمی شوید توضیح دهد.

هیدروکسی کلروکین را دقیقا طبق دستور مصرف کنید. از مصرف آن بیشتر یا کمتر یا بیشتر از آنچه پزشک تجویز کرده است، مصرف نکنید.

اگر از هیدروکسی کلروکین برای علائم آرتریت روماتوئید استفاده می کنید، علائم شما باید ظرف ۶ ماه بهبود یابد. اگر علائم آرتریت روماتوئید شما بهبود نیافت، یا اگر بدتر شد.

مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک خود تماس بگیرید. هنگامی که شما و پزشکتان مطمئن شدید که دارو برای شما موثر است، بوپرنورفین بدون مشورت با پزشک، مصرف هیدروکسی کلروکین را قطع نکنید. اگر مصرف هیدروکسی کلروکین را متوقف کنید، علائم آرتریت روماتوئید باز می گردد.

کاربردهای دیگر این دارو
هیدروکسی کلروکین گاهی اوقات برای درمان پورفیری پوستی تاردا استفاده می شود. با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی استفاده از این دارو برای بیماری خود صحبت کنید.

این دارو گاهی برای مصارف دیگر تجویز می شود. از دکتر و یا داروساز خود برای اطلاعات بیشتر بپرسید.

چه اقدامات احتیاطی خاصی را باید رعایت کنم؟

قبل از مصرف هیدروکسی کلروکین، اگر به هیدروکسی کلروکین، کلروکین، پریماکین، کینین یا هر داروی دیگری حساسیت دارید، به پزشک و داروساز خود اطلاع سیپروفلوکساسین دهید.

بیزاکودیل را تا ۱ ساعت پس از نوشیدن یا خوردن لبنیات مصرف نکنید.

کاربردهای دیگر این دارو

این دارو ممکن است برای مصارف دیگر تجویز شود. از دکتر و یا داروساز کاربامازپین خود برای اطلاعات بیشتر بپرسید.

چه اقدامات احتیاطی خاصی را برای مصرف بیزاکودیل باید رعایت کنم؟

قبل از مصرف بیزاکودیل، اگر به بیزاکودیل، هر داروی دیگر یا هر یک از مواد تشکیل دهنده این محصولات حساسیت دارید، به پزشک و داروساز خود اطلاع دهید. برچسب را بررسی کنید یا از داروساز خود لیستی از مواد تشکیل دهنده را بخواهید.

به پزشک و داروساز خود بگویید که چه داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین ها، مکمل های غذایی و محصولات گیاهی را مصرف می کنید یا قصد دارید مصرف کنید. پزشک ممکن است نیاز به تغییر دوز داروهای شما داشته باشد یا شما را به دقت از نظر عوارض جانبی تحت نظر داشته باشد.

خونریزی از رکتوم

بیزاکودیل ممکن است عوارض جانبی دیگری ایجاد کند. در صورت بروز هرگونه مشکل غیرعادی در حین مصرف این دارو با پزشک خود تماس بگیرید.

در مورد نگهداری و دفع این دارو چه چیزهایی باید بدانم؟

این دارو را در ظرفی که در آن آمده، محکم بسته و دور دیکلوفناک از دسترس کودکان نگهداری کنید. آن را در دمای اتاق و به دور از گرما و رطوبت اضافی (نه در حمام) نگهداری کنید.

مهم است که تمام داروها را از دید و دسترس کودکان دور نگه دارید، زیرا بسیاری از ظروف (مانند قرص های هفتگی و قطره های چشمی، کرم ها، چسب ها و استنشاق ها) در برابر کودک مقاوم نیستند و کودکان خردسال می توانند آنها را به راحتی باز کنند.

برای محافظت از کودکان خردسال بیزاکودیل در برابر مسمومیت، همیشه درپوش‌های ایمنی را قفل کنید و فوراً دارو را در مکانی امن قرار دهید – جایی که بالا و دور و دور از دید و دسترس آنها باشد.

شما ممکن است اولین دوز سوماتریپتان را در مطب پزشک یا سایر مراکز پزشکی مصرف کنید، جایی که می توانید از نظر واکنش های جدی تحت نظر باشید.

اگر پس از مصرف سوماتریپتان سردردهای شما بهتر نشد یا بیشتر رخ داد، با پزشک خود تماس کوئتیاپین بگیرید.

اگر سوماتریپتان را بیشتر یا بیشتر از مدت زمان توصیه شده مصرف کنید، سردرد شما ممکن است بدتر شود یا بیشتر رخ دهد.

شما نباید سوماتریپتان یا هر داروی سردرد دیگری را بیش از ۱۰ روز در ماه مصرف کنید. اگر برای درمان بیش از چهار سردرد در یک دوره ۱ ماهه نیاز به مصرف سوماتریپتان دارید با پزشک خود تماس بگیرید.

از داروساز یا پزشک خود یک نسخه از اطلاعات سازنده را برای بیمار بخواهید.

کاربردهای دیگر سوماتریپتان

این دارو گاهی برای مصارف دیگر تجویز می شود. از دکتر و یا داروساز خود برای اطلاعات بیشتر مادوپار بپرسید.

چه اقدامات احتیاطی خاصی را باید رعایت کنم؟

قبل از مصرف سوماتریپتان، اگر به سوماتریپتان، هر داروی دیگر یا هر یک از مواد تشکیل دهنده قرص سوماتریپتان حساسیت دارید، به پزشک و داروساز خود اطلاع دهید. از داروساز خود لیستی از مواد تشکیل دهنده را بخواهید.

اگر هر یک از داروهای زیر را در ۲۴ ساعت گذشته مصرف کرده اید، سوماتریپتان را مصرف نکنید: سایر آگونیست های انتخابی گیرنده سروتونین مانند آلموتریپتان (اکسرت)، التریپتان (رلپاکس)، فرواتریپتان (فروا)، ناراتریپتان (آمرژ)، ریزاتریپتان (مکسالت) یا زولمیتریپتان (Zomig)؛ یا نالوکسان داروهای نوع ارگوت مانند بروموکریپتین (Parlodel)، کابرگولین، دی هیدروارگوتامین (D.H.E. 45، Migranal)، ارگولوید مزیلات (Hydergine)، ارگونووین (Ergotrate)، ارگوتامین (Cafergot، Ergomar، WigraineSert)، (Mygraine) و پرگولید (Permax). اگر از یک مهارکننده مونوآمین اکسیداز A (MAO-A) مانند ایزوکاربوکسازید (مارپلان)، فنلزین (ناردیل)، یا ترانیل سیپرومین (پارنات) استفاده می کنید یا اگر یکی از این داروها را در ۲ هفته گذشته مصرف کرده اید، سوماتریپتان را مصرف نکنید.

به پزشک و داروساز خود بگویید که نکسیوم چه داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین ها، مکمل های غذایی و محصولات گیاهی را مصرف می کنید یا قصد دارید مصرف کنید.

حتما به یکی از موارد زیر اشاره کنید: استامینوفن (تیلنول). داروهای ضد افسردگی مانند آمی تریپتیلین (Elavil)، آموکساپین (Asendin)، کلومیپرامین (Anafranil)، دزیپرامین (Norpramin)، دوکسپین (Adapin، Sinequan)، ایمی پرامین (Tofranil)، نورتریپتیلین (Aventyl، Pamelor)، پروتریپتیلین (Trivrami) سورمونتیل)؛ آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن (Advil، Motrin) و ناپروکسن (Aleve، Naprosyn)؛ مهارکننده های اندانسترون انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) مانند سیتالوپرام (Celexa)، اسیتالوپرام (Lexapro)، فلوکستین (Prozac، Sarafem، در Symbyax)، فلووکسامین، پاروکستین (Paxil) و سرترالین (Zoloft). و مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین / نوراپی نفرین (SNRIs) مانند دسوونلافاکسین (Pristiq)، دولوکستین (Cymbalta)، سیبوترامین (Meridia) و ونلافاکسین (Effexor).

ممکن است پزشک شما نیاز به تغییر دوز داروهای شما داشته باشد یا از نظر عوارض جانبی شما را با دقت بیشتری تحت نظر داشته باشد.اگر بیماری قلبی پنتوپرازول دارید یا قبلاً داشته اید به پزشک خود اطلاع دهید.

حمله قلبی؛ آنژین صدری (درد قفسه سینه)؛ ضربان قلب نامنظم؛ سکته مغزی یا “سکته کوچک”؛ یا مشکلات گردش خون مانند وریدهای واریسی، لخته شدن خون در پاها، بیماری رینود (مشکلات در جریان خون در انگشتان دست، انگشتان پا، گوش و بینی) یا بیماری ایسکمیک روده (اسهال خونی و درد معده ناشی از کاهش جریان خون به روده ها). ممکن است پزشک به شما بگوید که سوماتریپتان مصرف نکنید.

اگر سیگار می کشید یا اضافه وزن دارید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، تشنج، یا بیماری کبدی یا کلیوی دارید یا داشته اید. اگر یائسگی (تغییر زندگی) را پشت سر گذاشته اید. یا اگر یکی از اعضای خانواده بیماری قلبی یا سکته داشته باشد یا تا به حال داشته باشد.
اگر باردار هستید، قصد بارداری دارید یا در دوران شیردهی هستید به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر قصد دارید در حین استفاده کاربامازپین از این دارو فعالیت جنسی داشته باشید، با پزشک خود در مورد روش های موثر کنترل بارداری صحبت کنید. اگر در حین مصرف سوماتریپتان باردار شدید، با پزشک خود تماس بگیرید.

همیشه مبورین را دقیقاً همانطور که پزشک یا داروساز به شما گفته است مصرف کنید. برچسب داروخانه روی داروی شما به شما می گوید که چه مقدار مصرف کنید، چند کاربامازپین وقت یکبار آن را مصرف کنید و هر دستورالعمل خاصی را ارائه دهید.

نحوه مصرف مبورین

مبورین بهتر است ۲۰ دقیقه قبل از غذا مصرف شود.

قرص ها را با یک لیوان آب قورت دهید.

اگر دوز مصرفی خود را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر نزدیک به نوبت بعدی است، فقط نوبت بعدی را در زمان مناسب مصرف کنید. دوز لوپرامید دوز مصرف نکنید

اقدامات احتیاطی قبل از مصرف مبورین

آیا تا به حال مشکلی در روده خود داشته اید (مانند انسداد روده)؟

آیا با قلب خود مشکلاتی مانند ضربان قلب سریع کلیندامایسین دارید؟

آیا با کلیه یا کبد خود مشکل دارید؟

باردار هستید یا شیردهی؟

آیا داروی دیگری مصرف می کنید یا استفاده می کنید؟ این شامل هر دارویی است که مصرف می شود و بدون نسخه قابل خرید است و همچنین داروهای گیاهی و فنتانیل مکمل.

اگر چنین است، مهم است که قبل از مصرف مبورین به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. گاهی اوقات یک دارو برای یک فرد با شرایط خاص مناسب نیست، یا فقط با مراقبت بیشتر قابل استفاده است.

عوارض جانبی مبورین چیست؟

مانند همه داروها، مِبِورین می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند، اگرچه همه افراد دچار آن نمی‌شوند. اغلب با عادت کردن بدن به داروی جدید، عوارض جانبی بهبود می یابند.

داروهای ضد اسپاسم مانند مبورین hydrochloride نوعی دارو هستند. کلاریترومایسین به تسکین اسپاسم عضلانی کمک می کند. اگر سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یا سایر بیماری ها دارید، می تواند به تسکین گرفتگی های مبورین دردناک معده کمک کند. مبورین به شکل قرص یا کپسول آهسته رهش (همچنین به نام انتشار اصلاح شده) موجود است. اگر در بلعیدن قرص مشکل دارید، گاهی اوقات به صورت مایع در دسترس است.

فقط با نسخه پزشک در دسترس است. Colofac، Colofac IBS، و Aurobeverine همگی نام های تجاری برای mebeverine هستند. اگر مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستید، می توانید برای رفع یبوست، مبورین را با پوسته ایسپاگولا (با نام تجاری Fybogel Mebeverine) مخلوط سیپروفلوکساسین کنید.

مبورین برای درمان علائم مختلف اختلالات گوارشی و بیماری های روده تحریک پذیر مانند کولیت اسپاستیک، یبوست اسپاستیک، التهاب روده بزرگ و کولیت مخاطی استفاده می شود. ضد اسپاسم مبورین نوعی دارویی است که برای درمان اسپاسم استفاده تریمیپرامین می شود.

به آرام شدن ماهیچه های روده کمک می کند که باعث کاهش ناراحتی و تحریک پذیری می شود. فقط به کودکان بالای ده سال ممکن است این دارو داده شود. این دارو فقط باید در صورت تجویز برای کودکان زیر ۱۰ سال یا در صورت لزوم استفاده شود.

با این حال، در ایالات متحده، سالبوتامول با نام آلبوترول (ProAir، Ventolin) شناخته می شود، که نام عمومی است که با استفاده از سیستم نام های پذیرفته شده ایالات متحده (USAN) اختصاص داده می شود. معمولاً نام INN و USAN برای یک دارو یکسان است.

سالبوتامول در اواخر دهه ۱۹۶۰ در انگلستان و در دهه ۱۹۸۰ در ایالات متحده موجود شد. سالبوتامول و آلبوترول هر دو با نام تجاری Ventolin به بازار عرضه کتامین می شوند.

سالبوتامول برای چه مواردی استفاده می شود؟

سالبوتامول برای تسکین علائم آسم یا برونکواسپاسم استفاده می شود. سالبوتامول برای تسکین علائمی مانند سفتی قفسه سینه، خس خس سینه، تنگی نفس و سرفه در برخی دیگر از بیماری های قفسه سینه مانند COPD نیز استفاده می شود.

سالبوتامول همچنین می تواند برای جلوگیری از علائم آسم استفاده شود که با ورزش یا قرار گرفتن در معرض یک آلرژن مانند خز گربه یا سگ، گرده یا گرد و غبار خانه رخ می دهد.

تزریق سالبوتامول همچنین برای مدیریت زایمان زودرس بدون عارضه بین اندانسترون هفته های ۲۲ تا ۳۷ بارداری استفاده می شود.

اگر نیاز دارید که این دارو را بیشتر از حد معمول استفاده کنید، این می تواند نشانه بدتر شدن وضعیت تنفسی شما باشد. برنامه اقدام درمانی خود را دنبال کنید یا برای مشاوره با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

چه کسانی نباید از سالبوتامول استفاده کنند؟

در موارد زیر از سالبوتامول استفاده نکنید:

به آن یا هر یک از ترکیبات موجود در آن حساسیت دارید
شما باردار هستید، فکر می کنید ممکن است باردار باشید یا قصد باردار شدن دارید (مگر اینکه با پزشکتان موافقت کرده باشد)
شما در حال شیردهی هستید (مگر اینکه با پزشکتان موافقت کرده باشد)
قبل از استفاده از سالبوتامول به پزشک خود چه چیزی باید بگویم؟
قبل از مصرف سالبوتامول، تمام شرایط پزشکی خود را به پزشک هیوسین خود بگویید، از جمله موارد زیر:

برای تیروئید پرکار (تیروتوکسیکوز) تحت درمان هستند
برای فشار خون بالا تحت درمان هستند
سابقه بیماری قلبی، ریتم نامنظم قلب یا آنژین داشته باشید
مشکلات کبدی دارند
مشکلات کلیوی دارند
داشتن یک تومور در نزدیکی کلیه (فئوکروموسیتوم)
سطح پتاسیم خون شما پایین است
دیابت دارند
آیا به شما گفته شده که آنوریسم دارید (ورم یا گشاد شدن رگ بوپرنورفین خونی)
آیا در شرف انجام عملی هستید که نیاز به بیهوشی عمومی دارد؟
در گذشته مجبور به قطع مصرف داروی آسم شده اند
هر داروی دیگری مصرف می کنند





:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : نازبو خانم
ت : جمعه 23 دی 1401
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی