.
اطلاعات کاربری






درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

شبدر قرمز یگ گیاه وحشی است که معمولا در چمن زارهای آسیا و اروپا رشد می کنند، البته گیاه شبدر قرمز دارای خواص فوق العاده ای هم می باشد که برای زنان هم بسیار مفید است. با دلگرم همراه شوید .

شواهد اولیه حاکی از آن است که این ایزوفلاون ها ممکن است رشد وبلاگ سلول های سرطانی را متوقف کند. محققان معتقدند که شبدر قرمز ممکن است به جلوگیری از برخی اشکال سرطان کمک کند، مانند سرطان پروستات و آندومتر.

با این حال، به دلیل اثرات استروژنی اش، ممکن است به رشد برخی سرطان ها نیز کمک کند. تا زمانی که تحقیقات بیشتری صورت نگیرد، پزشکان نمی توانند آن را برای جلوگیری از سرطان توصیه کنند.

زنانی که سابقه سرطان پستان دارند، نباید شبدر قرمز مصرف کنند.
مضرات استفاده از شبدر قرمز
مقدار مصرف زیاد شبدر خطرناک است زیرا دارای اسید سیانیدریک وبلاگ می باشد ولی استفاده متعادل از آن هیچگونه خطری نداشته و بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید :

آشنایی با خواص بی نظیر گیاه افنان برای زنان

عوارض و خطرات استفاده بعضی از گیاهان دارویی

معرفی خواص و فواید ۷۰ گیاه دارویی

15 خاصیت دارویی و درمانی شبدر وبلاگ قرمز برای سلامتی و زنان

15 خاصیت دارویی و درمانی شبدر قرمز برای سلامتی و زنان

آشنایی با خواص درمانی و بی نظیر شبدر قرمز
خواص دارویی گیاه شبدر قرمز
شبدر قرمز از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است.
مهمترین خاصیت شبدر قرمز ضد سرطان بودن آن است.
تمیز کننده خون و بدن است.
سرفه را برطرف می کند.
دردهای عضلانی را برطرف می کند.
تورم پوستی را از بین می برد.
شبدر تازه بعنوان مسهل بکار می رود.

خواص درمانی شبدر قرمز
سلامت قلبی عروقی
محققان معتقدند که شبدر قرمز می تواند به حفاظت از بیماری های قلبی کمک کند، اما وبلاگ در مطالعات انسانی شواهد قوی پیدا نکرده اند. ایزوفلاون های شبدر قرمز باعث افزایش hdl (" کلسترول خوب ") در زنان قبل و بعد از یائسگی می شود.

مطالعات حاضر نشان می دهد که زنان یائسه ای که از مکمل های شبدر قرمز استفاده می کنند، دارای عروق قوی تری هستند که می تواند به پیش گیری از بیماری قلبی کمک کند.

شبدر قرمز ممکن است دارای خواصی باشد که از تشکیل لخته های خون جلوگیری می کند و به نظر می رسد که جریان خون را بهبود می بخشد.

کاهش علائم یائسگی
محققان فکر می کنند که ایزوفلاون ها، مانند آن هایی که در شبدر قرمز یافت می شوند، می توانند به کاهش علایم یائسگی، مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه، به دلیل اثرات استروژن و مانند آن ها کمک کند.

درمان کننده آسم است.
برای درمان آب آوردگی بدن مفید است.
دل پیچه را برطرف می کند.
برای درمان آرتروز و رماتسیم باید برگ شبدر را در روغن زیتون جوشانیده و روی قسمت های دردناک بمالید.
برای طول عمر و جلوگیری از بیماریهای قلبی شبدر قرمز بخورید.
تشنج را درمان می کند.
برای التیام زخم ها، ضماد شبدر قرمز را روی زخم ها بگذارید.
برای از بین بردن خارش شبدر را له کرده و روی پوست بمالید.
طرز استفاده شبدر قرمز
دم کرده ی شبدر قرمز : مقدار 30 گرم گیاه خشک را در یک لیتر آبجوش ریخته و به مدت 5 دقیقه دم کنید . مقدار مصرف آن یک فنجان سه بار در روز است.

جوشانده شبدر
مقدار 50 گرم سرشاخه های گلدار شبدر قرمز را در مقداری شیر یا آب ریخته و بگذارید مدتی بجوشد و پس از سردشدن بصورت ضماد روی پوست و یا قسمتهای دردناک بدن بگذارید.


پوکی استخوان
با کاهش استروژن در دوران یائسگی، خطر ابتلا به پوکی استخوان در زنان افزایش می یابد. مطالعات اخیر نشان می دهد که یک عصاره شبدر قرمز می تواند باعث کند شدن روند پوکی استخوان و حتی افزایش تراکم معدنی استخوان در زنان قبل و بعد از زایمان شود.

سرطان
براساس کاربرد سنتی آن برای سرطان، محققان شروع به مطالعه نقش ایزوفلاون های شبدر قرمز در پیش گیری و درمان سرطان نموده اند.

 



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : نازبو خانم
ت : یک شنبه 14 دی 1399
.

آویشن یکی از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی و ادویه‌‌ای است. تیموس کلمه‌ای یونانی و به معنای قدرت و شهامت است که نشانه‌ای از قدرت درمانی و شفابخش بودن این گیاه است.

گونه‌های متعدد و متفاوتی از گیاه آویشن وبلاگ وجود دارد. آویشن کوهی نوعی از این گیاه است که بیشتر در مناطق معتدل می‌ روید و نوع پرورشی آن به آویشن شیرازی معروف است، این دو نوع آویشن از نظر شکل ظاهری و طعم با هم متفاوت هستند.

خواص آویشن کوهی بسیار بیشتر از خواص آویشن شیرازی است. این گیاه بوی بسیار مطبوع و مزه تندی دارد. خوردن تازه آن به‌صورت سبزی با غذا بسیار مفید است.برای آشنایی بیشتر با این گیاه با دلگرم همراه شوید.

سرماخوردگی رو درمان میکنه
آویشن حاوی خواص ضد عفونی کنندگی و آنتی بیوتیکی است وبلاگ و یه درمان عالی برای وقتیه که سرماخورده هستین، گلودرد دارین و سرفه میکنین. طبق یه تحقیق که در این زمینه انجام شده، این گیاه به خاطر این شناخته شده است که برونشیت و سرفه رو درمان میکنه. برای کسانی که سرما خوردن توصیه میشه یه فنجان چای آویشن بنوشن.

 

خاصیت آویشن برای رشد مو
مخلوط روغن آویشن و روغن زیتون را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید وبلاگ تا باعث افزایش رشد مو شود.

خواص آویشن برای ریزش مو
استفاده از روغن آویشن برای درمان ریزش مو مفید می باشد، همچنین آویشن به ضخیم تر شدن موهای نازک کمک می کند.

مزایای آویشن برای شوره سر
با توجه به خواص ضد باکتریایی روغن آویشن برای درمان شوره سر مفید می باشد.

بیشتر بخوانید :

درمان سر درد های عصبی و میگرن با طب سنتی و گیاهان دارویی

عوارض و خطرات استفاده بعضی از گیاهان دارویی

گیاهان دارویی چربی سوز(لاغر کننده) در طب سنتی

با خواص اعجاب انگیز آویشن کوهی آشنا شوید

فواید بخور آویشن برای جوش های سر سیاه
یک لیوان پر آب را در ظرفی ریخته، هنگامی که به جوش آمد، 4 قاشق غذا خوری آویشن شیرازی را درون آن ریخته، حرارت را خیلی کم کنید، به طوری که بخار از ظرف متساعد شود.
با انداختن حوله‌ای بزرگ روی سر، پوست صورت را در فاصله 30 سانتیمتری بخار وبلاگ قرار داده و این عمل را حدود 15 دقیقه ادامه دهید.
بعد محلول مورد نظر را صاف کرده و با پنبه‌ ای محلول را روی پوست صورت بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه، صورت را با آب ولرم بشویید.
بهتر است بعد از بخور از کرم‌های تقویت‌کننده استفاده شود. با تکرار این روش، جوش‌های سر سیاه از بین خواهند رفت.
آویشن برای درمان پای ورزشکار
خواص ضد قارچی آویشن، برای درمان پا پاشی مفید است.

آکنه رو درمان میکنه
به خاطر خواص آنتی باکتریایی که داره، اغلب در کرم های مخصوص آکنه و شستشوی صورت به کار برده میشه.

از ریزش مو جلوگیری میکنه
وقتی با گیاهان دیگه ترکیبش کرده و به عنوان یه روغن ضروری استفاده اش کنین، میتونه ریشه موها رو تقویت کرده و رشدشون رو بیشتر کنه.

سطح فشار خون رو کنترل میکنه
این گیاه حاوی عصاره ای است که میتونه فشار خون رو کاهش بده.

سلامتی استخوان رو بهبود میده
چون آویشن یه منبع خوب از ویتامین K ، آهن، کلسیم و منگنزه، میتونه سلامت استخوان ها رو بهبود بده. این مواد مغذی به رشد استخوان کمک کرده و خطر بیماری های وابسته به استخوان رو کاهش میدن.

به هضم کمک میکنه
کارشناسان اغلب چای آویشن رو به کسانی توصیه میکنن که از سوهاضمه و نفخ رنج میبرن. روغن های سبک موجود در آویشن میتونه شما رو از گرفتگی روده خلاص کنه.



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : نازبو خانم
ت : یک شنبه 14 دی 1399
.

کامبوچا دارای خواص سم‌زدایی، خواص آنتی‌اکسیدانی، افزایش قدرت ایمنی، سم زدایی از کلیه‌ها، بهبود عملکرد عروق، درمان کم‌خونی، درمان آسم و بهبود سیستم عصبی است، این نوشیدنی می‌تواند جایگزین نوشابه و دیگر آب‌میوه‌های صنعتی شود.با دلگرم همراه شوید.

کامبوچا چیست؟
برای درست کردن کامبوچا، چای شیرین سبز یا سیاه با یک وبلاگ کلونی که همزیستی باکتری‌ها و مخمر است (به نام شهرتSCOBY شهرت دارد)، تخمیر می‌شود.

طی فرایند تخمیر، مخمر موجود در SCOBY، قند چای را تجزیه کرده و باکتری‌های پروبیوتیک تولید می‌کند. کامبوجا بعد از تخمیر، کربن‌ دار می‌شود که دلیل گاز دار بودن این نوشیدنی است.

آموزش تهیه ی کامبوچا نوشیدنی بی نظیر و فواید آن برای سلامتی


اگر به عمق رفت خودش بعد از ۳تا۴ روز به سطح خواهد آمد، دهانه وبلاگ ظرف را با یکپارچه و کش محکم ببندید (از هیچ درپوش دیگری استفاده نکنید).
۷ روز ظرف را در دمای معمولی و دور از پرتو مستقیم خورشید نگه دارید تا تخمیر انجام شود.
قارچی به دست آید به اندازه سطح مورد کشتتان (ظرف خیلی بزرگ نباشد به دست گرفتن قارچ مشکل می‌شود) این قارچ مانند پنکیک‌ های خاکستری ریز بوده، شکننده نیستند.
قارچ خود به‌ طور طبیعی جدا می‌شود (هنگام برداشتن قارچ وسیله فلزی همراهتان نباشد) اگر مواد ژله مانند به آن چسبیده بود می‌توانید آن را زیر آب بشویید و آن را روی بشقاب شیشه‌ای قرار دهید. از این قارچ می‌توانید برای تکثیر دوباره استفاده کنید.
برای مصرف آن را در یخچال نگه دارید (مایع زیر قارچ باید مصرف شود) هر روز صبح ناشتا نصف فنجان (پس از صاف کردن) بنوشید (بیشتر از این مقدار می‌تواند مضر باشد)
در صورتی که بخواهید دوباره آن را کشت دهید می‌توانید قارچ را در کیسه‌های پلاستیکی روی بشقاب شیشه‌ای یا کاغذی با کمی چای مرطوب نگه دارید شکستن آن اشکالی پیش نمی‌آورد و قارچ دوباره تخمیر را انجام خواهد داد.
بیشتر بخوانید :

درمان سر درد های عصبی و میگرن با طب سنتی و گیاهان دارویی

عوارض و خطرات استفاده بعضی از گیاهان دارویی

گیاهان دارویی چربی سوز(لاغر کننده)در طب سنتی

آموزش تهیه ی کامبوچا نوشیدنی بی نظیر و فواید آن برای سلامتی


التهاب با افسردگی ارتباط بسیار تنگاتنگی دارد، بنابراین خاصیت ضد التهابی کامبوچا وبلاگ می‌تواند به تخفیف برخی از علائم افسردگی کمک کند. مروری در سال 2017 که بر روی مطالعات انجام شد نتیجه گرفت که شواهد محکمی ثابت کرده‌اند پروبیوتیک‌ ها می‌توانند به درمان افسردگی کمک کنند.

۵. پیشگیری از بیماری قلبی

سطح خاصی از کلسترول باعق افزایش احتمال بیماری‌های قلبی می‌شود. مطالعات وبلاگ در سال 2012 و 2015 نشان داده‌اند کامبوچا به کاهش سطح کلسترول ِ منجر به بیماری قلبی کمک می‌کند. میزان کلسترول و بیماری قلبی نیز تحت تاثیر رژیم غذایی، ورزش، وزن بدن، سبک زندگی و التهاب هستند.

۶. کاهش وزن

اگر کامبوچا از چای سبز درست شده باشد می‌تواند به کاهش وزن‌ تان کمک کند. مطالعه‌ای در سال 2008 دریافت افراد چاقی که عصاره‌ی چای سبز مصرف می‌کردند، کالری بیشتری سوزانده و نسبت به دیگران، وزن بیشتری کم کرده بودند.

۷. سلامت کبد

کامبوچا حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که با مولکول‌هایی در بدن که می‌توانند به سلول‌ها آسیب بزنند می‌جنگند. بعضی از مطالعات که تازه‌ ترین‌شان در سال 2011 انجام شد دریافته‌اند، کامبوچا می‌تواند از سموم کبد بکاهد. یعنی کامبوچا می‌تواند نقش مهمی در تقویت سلامت کبد و کاهش التهاب آن داشته باشد.

8. کنترل دیابت نوع دوم

کامبوچا می‌تواند برای کنترل دیابت نوع دوم سودمند باشد. مطالعه‌ای در سال 2012 نشان داد که کامبوچا به کنترل قند خون در موش‌های دیابتی کمک کرده بود. این یافته‌ها این نظریه را صادر می‌کنند که کامبوچا ممکن است در کنترل دیابت نوع دوم مفید باشد. اما برای ابراز نظر قطعی در این مورد، هنوز به تحقیقات گسترده‌تری نیاز است.

خواص بالقوه‌ی کامبوچا
1. سلامت روده‌ها

مطالعه‌ای در سال 2014 تائید کرده است که فرایند تخمیر کامبوجا یعنی این که این نوشیدنی سرشار از پروبیوتیک است.

باکتری‌های پروبیوتیک، مشابه باکتری‌های مفید در روده‌های ما هستند. مصرف پروبیوتیک می‌تواند سلامت روده‌ها را تقویت کند.

باکتری‌های پروبیوتیک می‌توانند به درمان اسهال کمک کنند و برخی از تحقیقات نشان داده که می‌توانند علائم سندرم روده‌ی تحریک پذیر را هم تسکین بدهند.

ارتباطی که بین پروبیوتیک‌ها و سلامت روده‌ها وجود دارد می‌تواند توجیه کننده‌ی مفید بودن این نوشیدنی برای سیستم گوارش باشد.

ارتباط بین باکتری‌های مفید در سیستم گوارش و عملکرد سیستم ایمنی موضوعی است که مورد تحقیقات بسیار زیادی گرفته و ثابت شده است. اگر پروبیوتیک‌ های موجود در کامبوچا می‌توانند سلامت روده‌ها را تقویت کنند پس عملکرد سیستم ایمنی را هم تقویت می‌کنند.

2. کاهش خطر سرطان

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد نوشیدن کامبوچا می‌تواند به کاهش ریسک سرطان کمک کند. مطالعه‌ای در سال 2008 دریافت کامبوچا از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

تحقیقات گسترده‌تر در سال 2013 نیز نشان داد کامبوچا می‌تواند احتمال بقای سلول‌های سرطانی را کمتر کند. هر دو مطالعه نشان می‌دهند کامبوچا می‌تواند در پیشگیری از سرطان یا درمان آن نقش داشته باشد.

۳. کاهش احتمال عفونت

نوعی اسید به نام اسید استیک که در سرکه هم وجود دارد، هنگام تخمیر کامبوچا تولید می‌شود. مطالعه‌ای در سال 2000 دریافت کامبوچا می‌تواند میکروب‌ها را نابود کرده و با طیفی از باکتری‌ها بجنگد. این یافته‌ها نشان می‌دهند کامبوچا می‌تواند با کُشتن باکتری‌ها قبل از اینکه جذب بدن شوند از بروز عفونت پیشگیری کند.

۴. سلامت روح و روان

بین پروبیوتیک‌ها و افسردگی می‌تواند ارتباطی وجود داشته باشد چون نوشیدن کامبوچا که غنی از پروبیوتیک است می‌تواند به افزایش سلامت روحی کمک کند.

 

آیا نوشیدن کامبوچا عوارضی هم دارد؟
اگر در خانه کامبوچا تهیه می‌کنید خیلی مهم است که مراقب باشید، زیرا ممکن است بیش از حد تخمیر شود. همچنین اگر کامبوچا در محیطی استریل شده درست نشود ممکن است آلوده شود. بیش از حد تخمیر شدن یا آلودگی می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند، بنابراین بهتر و مطمئن‌تر است به جای اینکه خودتان در خانه کامبوچا درست کنید، آن را از فروشگاه بخرید.

شیوه تکثیر قارچ و تولید نوشیدنی کامبوچا
به آرامی یک فنجان شکر در آب جوش درون یک ظرف غیر فلزی اضافه کنید تا۵ دقیقه بجوشد. پس از جوشیدن و برداشتن ظرف از روی اجاق ۵ عدد چای کیسه‌ای (منگنه فلزی نداشته باشد) در آن بیندازید و بعد از ۵ دقیقه آن‌ها را در بیاورید (با قاشق چوبی).
بگذارید تا محلول در دمای اتاق سرد شود. بعد از سرد شدن در یک ظرف یک گالنی ریخته یا یکپارچه صاف کنید (پارچه تمیز باشد) قارچ خود را به آرامی درون آن بگذارید (ظرف شیشه‌ای باشد)



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : نازبو خانم
ت : یک شنبه 14 دی 1399
.

گلاب از عرقیات ایرانی است که علاوه بر مصرف خوراکی از خاصیت درمانی بسیاری نیز برخوردار است که تنها در گلاب های باکیفیت یافت می شود و نباید از این وبلاگ ماده خوشبو که در کشور به صورت فراوان یافت می شود غافل ماند . با دلگرم همراه شوید.

گلاب - خواص درمانی گلاب
گلاب معروفترین نوع عرقیات گلاب است که از گل سرخ گرفته می‌شود. گفته می‌شود که حضرت محمد(ص) از عطر این گل استفاده می نمودند و به همین دلیل گل سرخ را با نام گل محمدی نیز می‌شناسند.

طرز تهیه گلاب
مقداری گل محمدی را در ظرف در بسته خاصی که بهتر است سفالی باشد ریخته همراه مقادیری آب با شعله ملایم می‌پزند. بخارات حاصل از جوشیدن را در ظرف دیگری خنک کرده (با روش میعان)، جمع‌آوری می‌کنند. ماده حاصله گلاب و اسانس می‌باشد.

در صورتی که داخل گلاب حاصل، مجدداً گل ریخته و جوشانده وبلاگ شود، اصطلاحاً گلاب دو آتشه به دست می‌آید که ماده موثره بیشتر و طعم و بوی تندتری دارد.

 

زردآب را از کیسه صفرا خارج می کند و مانع مشکلاتی چون اسیدیته می شود.
در گذشته گلاب در طب سنتی مصارف درمانی بسیاری داشته است. به عنوان مثال دندان درد را با چکاندن چند قطره گلاب روی دندان پوسیده تسکین می بخشیدند.
سرعت لخته شدن خون را افزایش می دهد که این موضوع برای افرادی که پس از جراحی و آسیب دیدن به خون ریزی داخلی و خارجی دچار می شوند، حیاتی است.
گلاب به شدت مستعد رشد قارچ است حتی اگر در یخچال نگهداری شود و ممکن است در ظرف آن مقداری میکروب و قارچ رشد کند. از طرف دیگر نگهداری گلاب بیش از یک سال باعث تبخیر مواد معطر و کاهش تاثیر آن می‌شود. همچنین به دلیل رشد میکروب‌ ها و قارچ‌ها مصرف گلاب‌ های قدیمی توصیه نمی‌شود.
گلاب خواص شگفت انگیزی دارد وباید شکرگزار باشیم که این ماده مقوی ومفید در کشورمان تولید می شود و به راحتی به آن دسترسی داریم و با استفادۀ صحیح آن می توانیم از بروز بیماری های جدی پیشگیری کنیم.
بیشتر بخوانید :

درمان سر درد های عصبی و میگرن با طب سنتی و گیاهان دارویی

داروهای گیاهی مناسب برای کم کردن اشتها

چند داروی گیاهی شیرافزا در طب سنتی

خواص باور نکردنی گلاب برای سلامتی و آرامش + طرز تهیه ی گلاب

 

 

برای رفع بیماری های پوستی مفید است:
یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، جهت مواظبت از پوست است. گلاب وبلاگ برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. یکی از موارد استفاده ی گلاب جهت پاک کردن پوست می باشد و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد.

 

گلاب، بازسازی سلول های پوست را تسریع و خستگی و سرخی پلک ها را برطرف می کند.
گلاب: برای درمان بیماری های گوارشی:
ضدعفونی‌کننده، برطرف‌کننده بیماری‌های گوارشی، مقوی معده و قلب و تسکین‌دهنده دردهای روماتیسمی است و ضدتهوع خوبی است.
مصرف گلاب برای دل‌ پیچه‌ها مفید است به خصوص زمانی که نفخ به عضلات دستگاه گوارش فشار وارد می‌کند. گلاب بیشتر، به عنوان یک ماده ضدنفخ و بادشکن مطرح است یعنی باعث کاهش گازهای دستگاه گوارش می‌شود. این گازها ذرات ریزی هستند که یا جذب بدن می‌شوند یا به صورت باد گلو خارج می‌شوند. علاوه بر این خاصیت، گلاب می‌تواند تا حدودی از اسهال جلوگیری کند.
گلاب همچنین برای بیماری های گوارشی مانند نفخ، دل به هم خوردگی و اسهال مزمن مفید است و در رفع دردهای روماتیسمی نیز تاثیر دارد. .
این ماده قلب و معده را تقویت می کند و اضطراب را از دل دور می کند.
سایر خواص درمانی گلاب:
از بُخور گلاب می توان برای درمان گلودرد و بیماری های تنفسی استفاده نمودبرای معالجه اشخاص گرمازده، بهترین راه خورانیدن گلاب همراه با مقداری یخ است.
گلاب بهترین نوشیدنی برای کسانی است که دچار خونریزی سینه و گلو هستند. نوشیدن وبلاگ گلاب خنک، گرمی درون را از بین می برد و بدن را تقویت می کند و بوییدن آن برای تقویت قلب و رفع بیهوشی و تقویت حواس باطنی مفید است.
خوردن گلاب برای رفع بوی بد دهان مفید است و همچنین تحریک‌کننده هورمون‌ها بوده تا حدودی تنظیم‌کننده قاعدگی است.
خوردن گلاب به بیماران قلبی توصیه می‌شود و نوشیدن روزانه یک لیوان دوغ مخلوط با گلبرگ‌های گل‌ محمدی برای تنظیم کار جهاز هاضمه خصوصا در روزهای گرمی که به سر می بریم پیشنهاد می‌شود.
گلاب ضدعفونی کننده است؛ برای درمان زخم ها و جلوگیری از چرکی و عفونی شدن آن، مورد استفاده قرار می گیرد.
گلاب ضد ویروس؛ گلاب مانع از ورود ویروس های متفاوت به بدن می شود.

 


استفاده ی دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است؛ بدین گونه که پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را به پوست صورت بمالید.
در این حالت اسانس موجود درگلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می گردد. البته استفاده ی مداوم از این روش می تواند این اثرات مطلوب را ایجاد کند.
در رفع لکه های پوست موثر است. با خارج و خنثی کردن سموم، خون را تصفیه می کند و در نتیجه از ناراحتی پوستی در امان هستید.
گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز برای پوست سر و مو مفید است. این ماده حتی در رفع جوش های بدن نیز تاثیر دارد. برای این کار باید مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید.
سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب (هنگام خواب) روی جوش های خود قرار دهید.

 

طرز تهیه شربت گلاب (جلاب)
یک شربت بسیار مفید که به سادگی می توان از گلاب تهیه کرد «جلاب» است

برای تهیه، به اندازه یک واحد شکر یا نبات و حدود سه واحد گلاب را در یک ظرف ریخته تا حل شود. سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی بجوشد. به آرامی کف روی آن را بگیرید.
وقتی حجم آن به نصف رسید کمی زعفران به آن بیفزایید بعد از این که کمی جوش خورد از روی شعله برداشته، مایه شربت عسلی شکلی که به دست می آید همان جلاب است که خواص گلاب و زعفران هر دو را دارد.
می توان برای ایجاد تنوع و افزودن خواص جلاب، مقداری عرق گل گاوزبان، بیدمشک، کاسنی یا بهارنارنج (حدود 1 واحد) به شربت اولیه اضافه نموده و سپس عملیات جوشاندن انجام شود. به این ترتیب، خواص این گیاهان دارویی نیز به جلاب اضافه می شود از جمله تقویت مغز و اعصاب، رفع خستگی، شادی بخشی و تفریح و بهبوددهندگی عملکرد ریه، کبد و قلب.
بنابراین برای بیماری های روحی، روانی و افسردگی ها و نیز برای حالات ترس و اضطراب، فکر و خیال و همچنین بهبود عملکرد گوارشی، تنفسی و قلبی عروقی انسان بسیار مفید است.
گلاب اصل، شفاف ، روشن ، بدون رسوب است و بوی آن بوی مطبوع گل محمدی و فاقد بوی ترشیدگی است.
طعم گلاب نیز سنگین و کمی مایل به تلخی است که از جمله مهمترین نشانه های اصل بودن گلاب به شمار می رود.
چرا در مراسم عزا گلاب استفاده می شود؟
چرا گلاب روی لباس و بدن عزادارها می‌ریزند؟

به خاطر اینکه گلاب غم زدا است. ترشح ئیدروفین و اندروفین را در مغز متعادل می کند و احساس آرامش و آسودگی به انسان میدهد.

گلاب آرام بخشی طبیعی و مؤثر:
در طب سنتی گلاب طبیعت گرمی دارد و برای رفع استرس بسیار مفید و آرام‌بخش خوبی است و تقویت‌کننده اعصاب است.

نوشیدن و بوییدن آن برای التیام سردردهای ناشی از استنشاق هوای آلوده و رفع گیجی و منگی حاصل از آن مفید است.

گلاب ضدافسردگی است، عزت نفس، اعتماد، امید و قدرت ذهنی را تقویت و به طور موثری با افسردگی و اضطراب مبارزه می کند و ناراحتی های عصبی و بی خوابی را کاهش می دهد.

 


گلاب، ماهیچه ها و روده ها و رگ های خونی را منقبض می کند تا مانع افتادن دندان، ریزش مو، چروک شدن پوست و از بین رفتن استحکام روده ها، ماهیچه های ناحیه شکم و اندام ها شود. علاوه بر آن با انقباض رگ های خونی مانع از خون ریزی بر اثر زخم و خراش می شود.
گلاب با باکتری مبارزه می کند؛ در درمان اسهال، وبا، حصبه، مسمومیت غذایی و بیماری های دیگری که بر اثر باکتری به وجود می آید، موثر است. گلاب در درمان عفونت های باکتریایی داخلی مانند روده، معده، مجرای ادراری، عفونت های خارجی روی پوست، گوش و چشم نیز موثر است.
گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی کننده و ضدمیکروبی برای شستشوی چشم مناسب است؛ البته گلابی که به این منظور استفاده می شود باید عاری از آلودگی ها و به اصطلاح کاملا استریل باشد. برای رفع خستگی و درد چشم نیز می توانید مقداری گلاب به پشت پلک های خود بمالید.



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : نازبو خانم
ت : یک شنبه 14 دی 1399
.

گرافت های شکاف حاوی ۴ تا ۱۰ تار مو در هر گرافت هستند. میکروگرافت ها بسته به پوشش مورد نیاز شامل ۱ تا ۲ تار مو در هر گرافت هستند.

چه کسانی ممکن است از کاشت مو سود ببرند؟

کاشت مو می تواند ظاهر و اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد. کاندیداهای خوب برای کاشت مو عبارتند از:

مردان با الگوی طاسی مردانه

هر کسی که در اثر سوختگی یا آسیب پوست سر مقداری مو از دست داده است
جایگزینی مو گزینه خوبی برای موارد زیر نیست:

زنان با الگوی گسترده ریزش مو در سرتاسر پوست سر

افرادی که به اندازه کافی سایت های موی «اهداکننده» ندارند تا بتوانند موها را برای کاشت از آن جدا کنند

افرادی که پس از جراحت یا جراحی اسکارهای کلوئیدی (اسکارهای ضخیم و فیبری) ایجاد می کنند

افرادی که ریزش موی آنها به دلیل داروهایی مانند شیمی درمانی است

چه کسی کاندید پیوند است؟

تمایل و انگیزه شما برای داشتن خط موی جذاب تر و همچنین افزایش تراکم مو، کلید موفقیت در درمان ریزش مو است.

کاشت مو : در مشاوره اولیه، جراح شما به شما توصیه می کند که آیا عواملی وجود دارد که می تواند توانایی شما را در بهره مندی از تکنیک های جایگزینی مو محدود کند.

به طور کلی، سن یا جنسیت عامل محدود کننده ای برای تکنیک های ترمیم مو نیست. بیماران ۷۰ ساله و بالاتر روش های موفقیت آمیزی داشته اند. افراد ۳۰ ساله ای که طاسی الگوی مردانه یا زنانه را تجربه می کنند نیز می توانند با موفقیت درمان شوند.

کاشت مو : حتی بیماران جوانتر ممکن است کاندید شوند، اما باید به صورت محافظه کارانه مدیریت شوند. زنانی که الگوهای خاصی از ریزش مو دارند نیز ممکن است به عنوان نامزد واجد شرایط باشند.

کاشت مو شامل برداشتن گرافت های پانچ کوچک از پوست سر حامل مو یا یک قطعه بزرگتر از این پوست سر از ناحیه اهداکننده و برش دادن آن به قطعات کوچکتر برای استفاده به عنوان پیوند است.

این گرافت ها سپس به یک ناحیه طاس یا نازک شده از پوست سر منتقل می شوند. گرافت های ایجاد شده در این روش در اندازه و شکل متفاوت است. گرافت پانچ گرد معمولاً شامل ۱۰-۱۵ تار مو است.

مینی گرافت بسیار کوچکتر شامل دو تا چهار تار مو است. و میکرو گرافت یک تا دو تار مو. گرافت های شکافی که در شکاف های ایجاد شده در پوست سر قرار می گیرند، هر کدام شامل حدود ۴ تا ۱۰ تار مو هستند. گرافت های نواری بلند و نازک هستند و حاوی ۳۰-۴۰ تار مو هستند.

پزشک شما در برداشتن و قرار دادن گرافت‌ها دقت زیادی به خرج می‌دهد تا مطمئن شود که موهای کاشته‌شده در جهت طبیعی رشد می‌کنند و رشد مو در محل اهداکننده تأثیر منفی نمی‌گذارد.

جایی که ریشه های مو رشد می کنند و موهای جدید را به طور دائمی تشکیل می دهند.

کاشت مو برای چه کسانی یک گزینه است؟

کاشت مو را می توان برای اشکال خاصی از ریزش مو انجام داد. در همه موارد، موی اهداکننده باید به اندازه کافی موجود باشد. برای مردان و زنان مبتلا به ریزش موی مادرزادی (ریزش موی آندروژنتیک)، می توان این روند را با دارو در مراحل اولیه متوقف کرد.

کاشت مو برای مراحل پیشرفته ریزش مو که در حال حاضر مناطق زیادی از طاسی وجود دارد، مناسب است. در مردان، این معمولاً در جلوی سر و در ناحیه جدایی است. در زنان، ریزش مو بیشتر در هنگام جدا شدن مشهود است.

کاشت مو را می توان در موارد بی مویی ارثی و ریزش مو از طریق اسکار مانند پس از تصادف یا سوختگی نیز مد نظر قرار داد. موهای جدید را می توان نه تنها روی سر پیوند زد. کاشت ابرو و کاشت ریش نیز امکان پذیر است.

کاشت مو چقدر توصیه می شود؟

کاشت مو یک روش پذیرفته شده و موثر برای درمان ریزش مو است. اگر ریزش مو پیشرفته باشد و در صورت وجود موهای اهداکننده کافی در حال حاضر مناطق طاس زیادی وجود داشته باشد، مفید است.

با این حال، بیمار باید توجه داشته باشد که موها مانند قبل از ریزش مو با کاشت مو پرپشت و پر به نظر نمی رسند. نتیجه به وسعت نواحی طاس و نسبت بین ناحیه اهدا کننده و ناحیه طاس بستگی دارد.

اگر لکه های گسترده طاس باشند، نتیجه ممکن است تکه تکه به نظر برسد و ممکن است جراحی دوم ضروری باشد.

کاشت مو نوار (FUI، FUT، نوار)

برای برداشتن نوار، جراح ناحیه برداشته شده در پشت سر را برای مدت کوتاهی می تراشد. او یک نوار پوستی به عرض ۱-۱.۵ سانتی متر و طول ۱۰-۳۵ سانتی متر با ریشه مو را برش می دهد. زخم حاصل بخیه می شود.

گروه‌های منفرد ریشه مو با دقت از نوار پوست زیر ذره بین یا میکروسکوپ تهیه می‌شوند. به این ترتیب می توان ۶۰ تا ۱۲۰ گروه ریشه مو (واحد فولیکولی) را در هر سانتی متر مربع پوست به دست آورد.

یک گروه ریشه مو از ۱ تا ۴ تار مو تشکیل شده است. جراح از طریق برش های کوچک یا با کمک لیزر، سوراخ های کوچکی در پوست ناحیه گیرنده ایجاد می کند. جراح برش‌های کوچک را به طور منظم و در فواصل معین در سراسر منطقه، جایی که ریشه‌های مو برداشته شده قبلی وارد می‌کند، توزیع می‌کند.

کاشتت به روش FUE چیست؟

در حذف تک گروهی مو، ناحیه بزرگ‌تری معمولاً در پشت سر تراشیده می‌شود، جایی که جراح گروه‌های تک مو را با سوزن‌های توخالی یا مته‌های توخالی برمی‌دارد. پس از برداشتن، گروه های مو با دقت از پوست اهداکننده جدا می شوند.

مراحل بعدی مشابه روش برداشتن نوار است. در هر سانتی متر مربع پوست با این روش تنها ۱۲ تا ۱۵ گروه ریشه مو (واحد فولیکولی) بدست می آید. با این حال، جای زخم عظیم تری وجود ندارد.

نقاط برداشتن نقطه ای شکل به خودی خود بسته می شوند. دلمه کوچک تشکیل می شود و پس از چند روز می افتد. جای زخم های خفیف بعداً به سختی قابل مشاهده است.با استفاده از این روش می توان یک روز تعداد کمتری از گروه های مو، تقریباً ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ مو را کشید.

در حین کاشت مو چه اتفاقی می افتد؟

پس از تمیز کردن کامل پوست سر، جراح از یک سوزن کوچک برای بی حس کردن ناحیه ای از سر با بی حسی موضعی استفاده می کند.

دو تکنیک اصلی برای به دست آوردن فولیکول برای پیوند استفاده می شود: FUT و FUE.

در پیوند واحد فولیکولی (FUT):

جراح از چاقوی جراحی برای بریدن نواری از پوست سر از پشت سر استفاده می کند. برش معمولاً چندین اینچ طول دارد.

سپس با بخیه بسته می شود.

سپس جراح قسمت برداشته شده از پوست سر را با استفاده از یک لنز ذره بین و چاقوی جراحی تیز به بخش های کوچک جدا می کند. در صورت کاشت، این بخش ها به رشد موی طبیعی کمک می کند.

در استخراج واحد فولیکولی (FUE)، فولیکول‌های مو مستقیماً از پشت سر از طریق صدها تا هزاران برش پانچ کوچک بریده می‌شوند.

جراح سوراخ های ریزی را با تیغ یا سوزن در ناحیه ای از پوست سر شما که کاشت مو را دریافت می کند ایجاد می کند. آنها به آرامی موها را در این سوراخ ها قرار می دهند.

در طول یک جلسه درمانی، جراح ممکن است صدها یا حتی هزاران مو را پیوند بزند. پس از آن، گرافت، گاز یا بانداژ برای چند روز پوست سر شما را می پوشاند.

یک جلسه کاشت مو می تواند ۴ ساعت یا بیشتر طول بکشد. بخیه های شما حدود ۱۰ روز پس از جراحی برداشته می شود.

کاشت مو : همه افراد به طور روزانه به میزان تقریباً ۵۰ تا ۱۵۰ تار مو در روز از دست می دهند. معمولاً موها دوباره رشد خواهند کرد.

با این حال، اگر فولیکول مو نازک شود، این رشد مجدد رخ نمی دهد. همه مردان در طول زندگی خود درجاتی از ریزش تدریجی مو را در نتیجه پیری طبیعی و تغییر در هورمون مردانه آندروژن تجربه می کنند. زنان نیز ممکن است ریزش مو را تجربه کنند.

کاشت مو : آیا طاسی الگوی مردانه یا زنانه (آلوپسی آندروژنتیک) ناشی از هر کاری است که من انجام می دهم؟ سطح استرس بالا یا نوع شامپویی که استفاده می کنم چطور؟

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد طاسی الگوی مردانه یا زنانه مربوط به سفت شدن ماهیچه های سر، استرس ذهنی، دفعات شستشو، نوع شامپو یا شرایط پوستی باشد.

کاشت مو : با این حال، برخی از شرایط پزشکی می توانند باعث ریزش مو شوند. تیم پن به شما در مورد نوع ریزش مو که تجربه می کنید توصیه می کند.

آیا من کاندید خوبی برای جراحی کاشت مو هستم؟

کاندیدای ایده آل برای جراحی ترمیم مو دارای موهای سالم در طرفین و پشت سر است. این مکان ها به عنوان مناطق اهدا کننده برای پیوند استفاده می شود.

کاشت مو : مردان و زنان با طاسی مشخص، موهای نازک و کسانی که دارای ریزش موی محدود به دلیل آسیب‌های پوست سر یا عمل‌های زیبایی مکرر هستند.

عموماً کاندیدهای خوبی برای جراحی ترمیم مو هستند. تیم پن در طول مشاوره اولیه به شما در مورد گزینه های درمانی توصیه می کند.

آیا می توانم با موهای جدیدم شنا کنم و از فعالیت های بدنی دیگر لذت ببرم؟

شما می توانید در طی پنج تا هفت روز پس از درمان در هر یک از فعالیت هایی که از آن لذت می برید شرکت کنید.

کاشت مو : موهای کاشته شده شما دائمی است و ممکن است شسته، بریده و رنگ شود.

آیا موهای کاشته شده من در نهایت می ریزد؟

زمانی که از پشت و کناره‌های سر خود به قسمت‌های طاسی خود پیوند زده می‌شوید، موها تا آخر عمر رشد می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : نازبو خانم
ت : جمعه 11 فروردين 1397
.

یک مکان شروع خوب برای تجزیه و تحلیل رویاها، شناسایی تعبیر خواب نمادهای رایج و درک اینکه آنها ممکن است به طور خاص برای شما معنی داشته باشند.

دوستان و خانواده

افرادی که در رویاهای شما ظاهر می شوند ممکن است تعبیر خواب بخش هایی از شخصیت شما را منعکس کنند.

تجزیه و تحلیل این رویاها ممکن است به فکر کردن در مورد آنچه که شخص در رویا انجام می‌داد و اینکه فکر می‌کنید چه بخشی از خودتان ممکن است از طریق شخص مقابل به شما نشان تعبیر خواب داده شود کمک کند.

اب

تعبیر خواب آب ممکن است نمادی از احساسات تعبیر خواب شما باشد. اگر آب ساکن و کدر به نظر می رسد، می تواند نشان دهنده قطع ارتباط با وضعیت عاطفی شما یا نیاز به کشف احساسات خود باشد.

رانندگی

رانندگی را می توان نوعی حرکت رو به جلو در نظر گرفت. اگر ماشین روشن نشود، ممکن است احساس رکود یا گیرکردن کنید. اگر ماشین به آرامی کار می کند، شاید احساس می کنید در مسیر زندگی خود پیشرفت خوبی دارید.

سقوط

اگر خواب می بینید که سقوط می کنید، ممکن است با چالش های کنترلی در زندگی خود روبرو باشید.

تعبیر خواب اگر از افتادن احساس آرامش کردید یا در خواب احساس خوشایندی داشتید، ممکن است مقداری وزن احساسی را رها کنید و اکنون احساس آرامش کنید.

اگر هنگام افتادن در خواب احساس ترس کردید، ممکن است برای شما سخت باشد که نتوانید همه چیز اطراف خود را کنترل کنید. همچنین می تواند به این معنی باشد که احساس می کنید کسی را ناامید می کنید.

چگونه رویاهای خود را تجزیه و تحلیل می کنید؟

تعبیر خواب تعبیر خواب شما به صبر، تمرین و ذهن باز نیاز دارد. ممکن است ایده خوبی باشد که به یاد داشته باشید که با شناسایی نمادها و فکر کردن در مورد معنای آنها برای شما شخصاً به رویاهای خود معنی می دهید.

یک رویا می تواند معانی مختلفی برای افراد مختلف در این معنا داشته باشد. بسته به اینکه چه زمانی آن خواب را می بینید، یک رویا نیز می تواند معانی مختلفی برای شما داشته باشد.

در اینجا چند نکته برای شروع تجزیه و تحلیل رویاهای خود آورده شده است:

سعی کنید هر روز رویاهای خود را به یاد بیاورید

بهترین زمان برای یادآوری رویاهای خود به محض بیدار شدن از خواب است، در حالی که رویا هنوز تازه است.

تعبیر خواب اگر در طول شب از خواب بیدار می شوید، ممکن است یک دفترچه یادداشت در کنار تخت داشته باشید تا خوابتان را قبل از اینکه دوباره بخوابید ثبت کنید. ضبط یادداشت صوتی در تلفن شما نیز ممکن است کمک کند.

طبیعی است که در ابتدا فقط تکه هایی از رویاهای خود را به خاطر بسپارید. ممکن است مبهم یا بی معنی به نظر برسند. هرچه بیشتر یادآوری آنها را تمرین کنید، جزئیات بیشتری از رویاهای خود به یاد خواهید آورد.

2. نگه داشتن یک دفتر خاطرات رویایی را در نظر بگیرید
علاوه بر نوشتن یا ضبط جنبه‌هایی از رویاهایتان به محض بیدار شدن از خواب، داشتن یک دفتر خاطرات عمیق‌تر ممکن است به شما در تعبیر خواب کمک کند.

بر اساس یادداشت های خود هنگام بیدار شدن از خواب، سعی کنید تا آنجایی که می توانید جزئیات را یادداشت کنید. همانطور که تمام جنبه های رویا را می نویسید، احساس یا احساس خود را نسبت به آن نمادها یا صحنه ها درج کنید.

تعبیر خواب اگر هنگام نوشتن در مورد رویای خود ایده یا خاطره ای به ذهنتان می رسد، یادداشت ویژه ای داشته باشید. این ایده ها، خاطرات یا احساسات سرنخ های بیشتری در مورد اینکه خواب ممکن است برای شما معنی داشته باشد به شما می دهد.

هنگامی که با یک روان درمانگر متخصص در تحلیل رویا کار می کنید، تعبیر خواب شما احتمالاً نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

برخی از کارشناسان معتقدند بین چرخه خواب و شما ارتباط وجود دارد.

تعبیر خواب کمبود خواب ممکن است منجر به علائم سلامت روان شود در حالی که رسیدن به چرخه REM - مرحله ای که در دارید رویاهای واضح را تجربه کنید - می تواند منبع مورد اعتماد را با مزایای سلامت روان مرتبط کند.

در هر صورت ممکن است نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه باشد.

چگونه نمادها را در خواب خود تعبیر کنید

با آشنایی با نمادهای رایج می توانید تعبیر خواب را کشف کنید. این نمادها ممکن است معانی زیادی داشته باشند، بنابراین در نظر گرفتن زمینه و اهمیت شخصی توصیه می شود.هنگام شناسایی نمادها در رویاهای خود، این سؤالات را بپرسید:

خانه یا اتاق

خانه ها و اتاق ها می توانند جنبه شما را نشان دهند.

به عنوان مثال، اگر خانه یا اتاق ترسناک بود، می تواند جنبه ای از شما را نشان دهد که ممکن است از کاوش در آن احساس ترس کنید.

تعبیر خواب نگاه کردن به نمادهای دیگر در همان صحنه رویایی ممکن است به شما در ایجاد معانی شخصی احتمالی کمک کند.

سگ

به عنوان منبع محبت برای بسیاری از افراد در حالت بیداری، سگ ها می توانند نشان دهنده نیاز به عشق یا محبت باشند.

اگر از سگ می ترسید یا خواب یک سگ پرخاشگر را می بینید، ممکن است به این معنی باشد که در مورد یک موقعیت یا شخص خاصی احساس خطر می کنید، یا ممکن است احساس کنید توسط کسی آسیب دیده اید و هنوز از آن آگاه نشده اید.

دندان ها

تعبیر خواب دندان ها می توانند نمادی از پرخاشگری، قاطعیت یا "نیش شما" باشند.

خواب افتادن دندان ها ممکن است نشان دهنده استرس یا اضطراب شدید شما باشد. همچنین می تواند به این معنی باشد که شما در مورد عدم کنترل و قدرت در زندگی خود می ترسید یا نگران هستید.

اسلحه
سلاح هایی مانند اسلحه معمولاً پیرامون قدرت یا کنترل شخصی است.

تعبیر خواب خواب استفاده از اسلحه ممکن است با تمایل به صدمه زدن به کسی یا ناپدید شدن آنها از زندگی شما مرتبط باشد. اگر در خواب صدمه دیده اید، می تواند به این معنی باشد که در یک موقعیت یا با یک فرد احساس آسیب پذیری می کنید.

تعبیر خواب چیست؟

تعبیر خواب به معنای شناسایی عناصر خاص و تلاش برای درک اینکه آیا آنها برای شما اهمیت دارند یا خیر.

تعبیر خواب به عنوان یک ابزار درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. این ممکن است به عنوان یک منبع خودآگاهی در هنگام کاوش در وضعیت ناخودآگاه و احساسی خود و هنگامی که در حال کار بر روی یافتن آرامش ذهنی هستید، عمل کند.

برای مثال، نظریه یونگ و گشتالت درمانی، عناصر تحلیل رویا را در رویکردهای درمانی خود گنجانده اند.

تجزیه و تحلیل رویای یونگ، نمادهای جداگانه هر رویا را از اهمیت بالایی در نظر می گیرد. این نمادها ممکن است به تجربیات دوران کودکی، دیدگاه های معنوی یا فرهنگ شما مربوط باشد.

به عنوان مثال، خواب دیدن کلاه قرمزی که روی زمین دبیرستان شما خوابیده است، می تواند نشان دهنده نگرانی فعلی در مورد ظاهر شما یا نیاز به قدردانی اجتماعی باشد، چیزی که ممکن است در دوران نوجوانی نیز احساس کرده باشید.

جنبه بزرگی از تعبیر خواب به تداعی‌های شما و معنایی که هر نماد برای شما شخصاً دارد، در نظر می‌گیرد. از این نظر، تعبیر خواب های خود می تواند بسیار موثر باشد.

در گشتالت درمانی، رویاها ممکن تعبیر است پیام هایی از ضمیر ناخودآگاه شما در نظر گرفته شوند. در این رویکرد، رویاها ممکن است به عنوان تجلی شخصیت شما در نظر گرفته شوند که ممکن است نیاز به وحدت یا توجه داشته باشند.

برخلاف تحلیل یونگ، تعبیر خواب گشتالت ممکن است در مورد کار با نمادهای خاص نباشد، بلکه بیشتر جنبه هایی از شخصیت شما را که ممکن است نیاز به توجه داشته باشد و آگاهی دادن به آنها را شناسایی کند.

تحقیقات در مورد نمادها یا تعابیر رویاها محدود و بی نتیجه است.

رویاها چه چیزی را در مورد سلامت روان شما نشان می دهند؟
رابطه بین سلامت روان شما و آنچه در مورد آن خواب می بینید هنوز مشخص نشده است، اما برخی شواهد نشان می دهد که در واقع یک ارتباط وجود دارد.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که بهزیستی ذهنی یک فرد ممکن است بر محتوای رویاها تأثیر بگذارد.

تعبیر خواب به عنوان مثال، محققان دریافتند که تجربه آرامش ذهنی قبل از به خواب رفتن با شانس بالاتری برای تجربه رویای خوشایند مرتبط است. از سوی دیگر، اضطراب معمولاً منجر به عاطفه منفی رویا می‌شود.

نویسندگان مطالعه پیشنهاد کردند که بر اساس این یافته‌های اولیه، رویاها دارای پتانسیل نشانگر سلامت روان هستند و به شما بینشی در مورد بهزیستی ذهنی خود می‌دهند.

و از آنجایی که رویاها اغلب شامل هستند، این فرضیه نیز وجود دارد که ممکن است به شما در پردازش و مدیریت احساسات کمک کند.

تعبیر خواب آنها راهی برای بازنشانی عاطفی خواهند بود و می توانند شما را برای هر گونه چالش عاطفی که ممکن است روز بعد با آن روبرو شوید آماده کنند.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : نازبو خانم
ت : سه شنبه 8 فروردين 1397
.

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 9 صفحه بعد

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی